Dag dag Java, op naar Bali - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Simone en Juliette Bruijn - WaarBenJij.nu Dag dag Java, op naar Bali - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Simone en Juliette Bruijn - WaarBenJij.nu

Dag dag Java, op naar Bali

Blijf op de hoogte en volg Simone en Juliette

01 September 2014 | Indonesië, Malang

Lieve allemaal,

Op dit moment zitten we aan het zwembad (meer een vijvertje) in ons hotel in Malang. We zullen weer even vertellen wat we de afgelopen week weer voor moois hebben meegemaakt!
Na een nachtje in het guesthouse in Wonosobo zijn we optijd vertrokken naar het Dieng Plateau. Hier hebben we mooie verlaten tempels bezocht rondom een vulkaan. Daarna heeft meneer Aap ons meegenomen naar de prachtige Borobudur! In de hitte zijn we naar boven gelopen waar we mooie foto's hebben gemaakt van het mooie uitzicht! Na de Borobudur hebben we nog een zilver fabriek bezocht waar we een kleine uitleg kregen over hoe zilveren sieraden gemaakt worden. In de middag zijn we nog het ziekenhuis van Yogyakarta binnen gelopen. Helaas mochten we geen kijkje nemen omdat we bepaalde papieren niet hadden. Tegen de avond zijn we aangekomen in een gezellig guesthouse. 'S avonds hebben we gegeten bij het mooie Ramayana ballet en daarna de voorstelling gezien.

Donderdag en tevens de laatste dag met onze gids en chauffeur zijn we op tijd naar het sultan paleis vertrokken. We hebben daar een uitgebreide rondleiding gehad over de verschillende sultans, hun vele vrouwen en ontzettend veel kinderen. De locale gids moest er zelf ook elke keer een beetje om lachen. Na het paleis zijn we richting de Prambanan gereden. Ook erg mooi om te zien!
In de middag hebben we 'afscheid' genomen van onze gids, meer gezwaaid omdat hij zo'n haast had en zonder handje schudden de auto in sprong haha. Het was een leuke week met hem, hij heeft ons veel laten zien en een hele aardige man! Zeker een aanrader voor als jullie een keer naar Indonesië gaan en een gids willen!

Vrijdag gingen we weer op eigen houtje verder. In de ochtend hebben we een Batik cursus gevolgd. Hier hebben we ons eigen lapje stof gemaakt (op de foto tweede van links van Simone, meest rechtse van Juliette). Het was erg leuk om te doen en zijn toch wel trots op het eindresultaat!
In de middag wilden we een kijkje nemen op de Malioboro street, de drukke winkelstraat van Yogyakarta. Voorop de becak (soort fiets met bankje voorop) heeft een mannetje ons door de drukke straten van de stad gecrosst. Zeker een leuke ervaring!

Omdat we niet met de nachttrein naar ons volgende plaatsje, Malang wilden, zijn we met een minibus om 8 uur 's ochtends die kant op gegaan. Volgens de tourist office zou het 9 uur duren maar dit werden er uiteindelijk 13! Het was echt een ervaring die we niet konden missen. Samen met nog 2 Duitsers en 8 indonesiers, krap in een minibus waar de airco niet goed werkte en de chauffeur veelste hard, kris kras over de weg, links en rechts iedereen inhaalde. Onze mede passagiers gaven geen kick dus dat stelde ons wel gerust! Naast normale bagage werden er ook zakken rijst in de achterbank mee vervoerd, gelukkig nog net geen kippen of andere dieren. :)
Na een lange autorit kwamen we aan in Malang waar we een nachtje in een heel leuk hostel op het dak van een ander hotel sliepen. We kregen een gazeboo, een hutje van bamboo met twee matrassen op de grond. Ondanks dat het heel koud was, was het zeker de moeite waard!

De volgende ochtend zijn we naar ons al-thuis-geboekte hotel gegaan in Malang waar we nu zijn. Hier hebben we 's middags een wandelingetje gemaakt door de stad (Malang is volgens mij een beetje het Gooi van Java) met prachtige, Nederlandse kasten van huizen. Ook hebben we in hotel Tugu, wat tevens een soort tentoonstelling van ouderwets servies, poppen en sieraden is, wat gedronken en een kijkje genomen.
Vanochtend hebben we onze eerste echte zonnestralen gepakt bij het kleine zwembadje, en ja hoor, je ziet de bikini al staan! Daarna hebben we een 'bird market' bezocht waar ze eigenlijk allerlei soorten dieren verkopen van gewoon vogels tot apen, honden en eekhoorns. Erg zielig om die hondjes te zien hijgen in de volle zon.

Vanavond worden we om 00:00 uur opgehaald voor de vulkanen tour! Heel veel zin in! We gaan vannacht en morgen ochtend naar de Bromo vulkaan en woensdag ochtend naar de Ijen vulkaan. In de loop van woensdag ochtend nemen we de ferry naar Bali waar we de dagen erna op Lovina gaan bijslapen haha.

We hebben er heel veel zin in en jullie horen weer wat van ons op Bali!

Dikke kussen Juliette en Simone

• 01 September 2014 - 19:55

Judith :

Wat een leuke verhalen om te lezen. Klinkt als een mooie ervaring! Heel veel plezier nog! Liefs

• 01 September 2014 - 20:16

Josette:

Mooi Mooi! klinkt goed. En nu op naar Bali; ben benieuwd hoe het jullie daar gaat bevallen! Laat maar weer horen :) XX

• 02 September 2014 - 19:45

Marjon:

Whow, jullie worden echt al ervaren toeristen, leuk om te lezen